zondag 12 februari 2017

Over mijzelf

Hallo allemaal,

Ja daar zit ik dan achter mijn beeldscherm. Nadenkend over hoe ik mijzelf nou eens goed kan voorstellen.

Ik ben een vrouw van bijna 41, getrouwd met een liefhebbende echtgenoot en moeder van 2 tieners. Als gezin hebben we een turbulente tijd achter de rug. We zijn een gezin waar geen dag het zelfde is, waar altijd wel iets gebeurd en waar in de laatste 18 jaar eigenlijk geen moment rust is geweest.
Nee ons leven is alles behalve saai.

Na mijzelf kijkend hebben al die jaren ook een behoorlijke impact op mijn gezondheid gehad. Altijd ben ik wel iets te zwaar geweest maar eerlijk is eerlijk tussen iets en behoorlijk zit een groot verschil.

En daar ben ik dus nu: Ik ben een behoorlijk vol slanke vrouw met een BMI van over de 40. We kunnen dus met recht spreken van Morbide obesitas.

Een aantal jaren geleden heb ik dan ook een behandeling bij de obesitas kliniek gehad en een maagband operatie. Veel afgevallen en daarna ook weer bijgekomen en al enkele jaren nu om en nabij de 115 kilo.

Gelukkig ben ik daar niet mee, en toen enige tijd geleden de weegschaal opnieuw de 122 kilo aantikte was ik er klaar mee.

Het roer moet om. Niet alleen qua kilo;s en onze eet gewoontes maar ook de chaos die op de een of andere manier altijd ons leven beheerst.

Op 24 december heb ik dan ook de papieren op aanraden van de chirug die eerder de maagband heeft geplaatst op gestuurd voor een gastric bypass. Niet omdat ik dat zo graag wil, integendeel maar al jaren heb ik pijn, en dan echt een 8 op de schaal van 10 van mijn maagband, de chirurg vind het daarom medisch beter om de band te verwijderen maar dan wel met iets anders voor in de plaats.
Inmiddels heb ik op 11 januari een voorlichting gehad en mocht ik 19 januari op voor de screening om te zien of ik al aan alle voorwaarden voldoet. Hier kan het stukje diƫtiste nog wel roet in het eten gooien, immers mijn laatste bezoek aan een dietiste dateert van ergens 2012. Maar goed uiterlijk 13 maart weten we of ik door mag naar de screening van de internist en anesthesist.
Tot die tijd gaan gaan we voor, koolhydraten, meer bewegen en vooral nadenken over hoe ik het leuk voor mij zelf kan houden.

Daarnaast wil ik meer structuur aanbrengen binnen ons gezinsleven. Een behoorlijke uitdaging met 2 adhders en 2 auti's. We zijn alle 4 uniek, samen heel gelukkig maar we kunnen wel een duidelijke structuur en planning gebruiken. Iets waar ik in mijn werk heel goed in ben maar thuis een wanhopige chaoot.

Dit blog is vooral voor mijzelf, een soort stok achter de deur om vol te houden. Een reminder waarom en waarvoor ik het wil doen.

Betere gezondheid, bewuster leven en vooral genieten van het hier en nu.

Veel liefs
Deborah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten